.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودزنی مسئولین مازنی، مهمترین عامل عقب ماندگی استان

شمال نیوز: بعد از اتمام جنگ تحميلي ،دولت مردان ، به دنبال راهکاري جهت رفع پاشنه آشيل اقتصاد مبتني بر نفت بر آمدند که پس از بررسي هاي فراوان ،ضمن تدوين برنامه اي جهت پيشرفت(برنامه اول توسعه )، افزايش درآمدهاي غير نفتي سرلوحه کار مردان اقتصاد قرار گرفته و در اين راستا ، تبصره 19 برنامه ي اول توسعه و ايجاد 3 منطقه آزاد تجاري-صنعتي کيش ، قشم و چابهار در کشور ،مورد تصويب قرار گرفت.

فارغ از تعاريف مرتبط،دولتها با هدف تسريع در انجام امور زيربنايي، عمران و آباداني، رشد و توسعه اقتصادي، سرمايهگذاري و افزايش درآمد عمومي، ايجاد اشتغال سالم و مولد، تنظيم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهاي جهاني و منطقهاي، توليد و صادرات کالاهاي صنعتي و تبديلي و ارائه خدمات عمومي،بخشهايي از سرزمين خود را استثنا قرار داده و قوانين حمايتي ويژه اي را براي آن منطقه در نظر ميگيرند.

از تاريخ اجرايي شدن قانون مناطق آزاد تا امروز ،7 منطقه آزاد در ايران تشکيل شده که با کمي تحقيق مي توان به جايگاه والاي اين مناطق در رشد و توسعه پيرامون خود پي برد و بالطبع حساسيت مسئولين مربوطه در انتخاب محوزه ايشان به عنوان منطقه آزاد،قابل درک مي باشد.

در روزهاي گذشته زخمي کهنه از بدنه مسئوليتي استان مازندران سر باز نموده که با کمي بررسي مي توان به پاسخهاي قابل تاملي در خصوص چرائي عقب افتادگي صنعتي مازندران و وجود لشکر بيکاران جوان در اين استان ،دست يافت!

در پي موافقت شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با تبديل منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بهشهر به منطقه آزاد ،جناب آقاي احمدي لاشکي نماينده محترم مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت که رياست مجمع نمايندگان استان مازندران را بر عهده دارند، در اظهار نظري تند و بر خلاف مصالح مردم استان مازندران اعلام داشتند : 9 نماينده مازندران در مجلس با طرح منطقه آزاد اميرآباد مخالف هستند و در مجلس به اين طرح رأي نخواهند داد.

اينکه آيا منطقه آزاد داراي چه شرايطي باشد و اصولا چه بندري پتانسيل تبديل شدن به منطقه آزاد را دارد موضوع اين نوشته نمي باشد،چراکه تمامي کارشناسان امر بالاتفاق معتقدمي باشند،بندر امير آباد با توجه به دسترسي به فروگاه بين المللي ساري ( 20 کيلومتر) ،راه آن ملي (وجود راه آهن درون منطقه ) ،مسير تردد خودرويي مناسب و بدون ترافيک با موقعيت استراتژيک به پايتخت ،مرکز و شرق کشور، همچنين پتانسيل بيش از 2هزار هکتار اراضي پشتيبان و دها اسکله و... در مقابل ديگر بنادر استان ،مثلا بندر نوشهر با 200 هکتار اراضي پشتيباني و.... ،تنها گزينه اي مي تواند باشد که با استانداردهاي منطقه آزاد ،برابر نموده و اين عنوان را به خود اختصاص دهد .

اما ،جناب آقاي احمدي لاشکي ،شما در ظاهر يک مخالفت ساده اي را با اجراي يک طرح ملي بيان نموديد،اما مخالفتي که قبل از بررسي آن بايد چند سوال را مورد بررسي قرار دهيد :

الف: آيا به عنوان نماينده مجلس از تلاش مسئولين استان همسايه گلستان در تاسيس منطقه آزاد اينچه برون بي اطلاع مي باشيد و معتقد نيستيد مخالفت شما ،موجب جايگزيني اينچه برون به جاي بندر امير آباد را تسهيل مي نمايد ؟

ب: آيا در کوچه و خيابانهاي شهر هاي استان قدم زده و با جوانان بيکاري که در کنار خيابانها پرسه مي زنند صحبت نموده ايد؟
ج: آيا به درد دل کارگران ساختماني يا زحمتکشان عرصه کاشت برنج که با رنج براي رفاه حال من و شما ،سلامتي خود را مايه تجارت قرار داده اند ،دل داده ايد؟

د: آيا به فريادهاي جواناني که کل سرمايه زندگي خود را در قالب يک فروشگاه بوتيک و... متمرکز نموده و هم اکنون به دليل عدم وجود مشتري در آستانه ورشکستگي قرار دارد ،گوش فرا داده ايد؟

ه: آيا در ملاقاتهاي مردمي،پدري به شما نگفته است که چندين ليسانس و فوق ليسانس بيکار در خانه دارم؟
و آيا هاي ديگر

شمارا فراميخوانم سفري به استانهاي مرکزي و جنوبي مثل سمنان ،اصفهان ،فارس و کرمان نموده تا به تعريف جديد از همدلي و همزباني بين مسئولين دست پيدا کنيد.تعريفي که در آن اتحاد جهت ايجاد موقعيت و جذب سرمايه حرف اول را زده و سخن آخر وي ، تقسيم امکانات با عدالت بين تمامي شهرستانهاي خود مي باشد.

اگر شما مي خواهيد عقب افتادگي مازندران را واکاوي نموده و به درمان بيماري بيکاري در استان بپردازيد،بهتر است بدانيد اولين قدم همدلي و همصدايي نمايندگان با هم بوده و البته دومين قدم را بايد همکاري با استانداران محترم در نظر گرفت.
و در پايان مردم آگاه مازندران،به ويژه شهرستانهاي بهشهر و نکا و گلوگاه ،هيچگاه اظهارات آقاي احمدي لاشکي را به مردم آن نقطه منتسب ننموده و در کمال متانت به سخنان ايشان پاسخ مي دهند :

1- منطقه ويژه برابر اهداف تعيين شده متعلق به کشور بوده و برابر اهداف تعيين شده بايد نيازهاي کشور ايران اسلامي را براورده سازد و اما نمايندگان مخالف امير آباد بايد اين نگاه در اظهار نظرهاي خود توجه نمايند.

2- ضمن احترام به جايگاه والاي نمايندگان در نظام جمهوري اسلامي،به چه دليل نمايندگان مخالف امير آباد نظرات شخصي خود را به عنوان نظر کارشناس متخصص اعلام مي نمايند ولي هيچ اظهار نظر منتسب به کارشناسان در خصوص پتانسيل ها لازم جهت ايجاد يک منطقه آزاد تجاري شهر خود ارائه نمي دهند .

3- به جاي مانع تراشي در طرح هاي استاني و تحديد به راي مخالف 9 نماينده مازني به لايحه منطقه آزاد تجاري بندر امير آباد،به کمک مردم استان بياييد،ناديده هاي استان مازندران را ببينيد و بدانيد نظرات غير کارشناسانه مي توانند فاجعه هاي اقتصادي و بالطبع اجتماعي به همراه داشته باشد.

5- بپذيريم که امکانات بايد در سطح کشور تقسيم شده و همه مناطق بايد از امکانات باعدالت بهره مند گردند ،همچنان که شهرستان هاي حوزه نمايندگي حضرتعالي داراي امکانات توريستي و تجاري ويژه اي بوده که ما درشرق استان از هيچ کدام از آنها برخوردار نيستيم.

6- برابر اصل 67 قانون اساسي،شما سوگند ياد نموده ايد در نوشته ها و اظهار نظر هاي خود،استقلال کشورو آزادي مردم و تامين مصالح آنها را مد نظر داشته باشيد که اين اقدام حضرت عالي در گام برداشتن بر خلاف سوگند مذکور مي باشد.

7- يادتان باشد استان مازندران با تقديم 10 هزار شهيد به حفظ و استقلال ايران عزيز کمک نموده است،شهدايي که با درک صحيح از اوضاع زمان ،از مازندران برخواسته و با سفر به غرب و جنوب کشور،جان خود را در طبق اخلاص تقديم هموطنان خود کرده اند و خودتان حديث مفصل بخوانيد از اين مجمل....

سخن کوتاه که براي آباداني استان با هم شويد ،دست به دست هم دهيد و با اولويت بندي امکانات و توجه به نظريه کارشناسان محترم ،سعي در حل مشکلات مردم نماييد که دست خدا با جماعت مي باشد.

در پايان ضمن سپاس از نمايندگان موافق به ويژه جناب آقاي دکتر شاعري،به اميد خدا با تصويب نهايي و اجراي اين طرح ملي ،شاهد شکوفايي استان مازندران و حل معضل بيکاري در کل استان باشيم.

سيد محمد باقري
صاحب امتياز و مدير مسئول نشريه خبر ما
مدرس دانشگا ه ،
فرزند معلم شهيد سيد جلال باقري


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.